Friday, April 30, 2010

Hati Kental~

Very short and simple..I dedicate this song to any0ne who involved directly@indirectly with my life...


"Dengarlah ini suara hati kami"
Dengan penuh rasa ikhlas lagi suci
Bukan meminta bukan pula memuji
Tapi dari hati..
Hati kami

Kami tahu kami malas
Kami tahu kami nakal
Kami tahu, kami bukan terbaik

Curahkan ajar dan tunjuk
Harapanmu kami balas
Untuk kejayaan di hari esok

Cikgu ampunilah dosa..
Dosa kami...
Mendidik membimbing dengan sepenuh hati
Walau hatimu kami sering sakiti
Namun dirimu tetap,
"Kami sanjungi....."

-5 mutiara-


p/s : Teringat aku zaman2 dulu ketika kami mengarang lagu ini..
p/s : Menangis semua cikgu2 aku dol..kakakaka.
p/s : Maka dengan ini, memandangkan aku sudah tamat pengajianku
p/s : Aku tujukan lagu ini khas buat semua warga pendidik..


att : Mungkin hangpa xrsa sedey sbb ianya xbermakna bgi hangpa
att : Tapi ianya bernilai bagi aku...sumpah bernilai...!!
att : Dan skali hangpa dengaq aku mnyanyi dengan nada yg sedey..
att : Aku gerenti hangpa menangis2 sambil peluk aku...seyes dol..ka3


btw: Lagu ni mmg aku & geng2 aku dulu cipta
dan : Aku smpah xska plagiat2 nukilan yg bukan milikku. Sarcastic. caitt





~just me


www.backyardproperty.wordpress.com

64 comments:

syLph said...

beb. lu kasi gua sebak.
hari ni pun last gua nak jejak fac.

T___________T

::FAIZ FARISH:: said...

Wah, Hebatla kau,,,,

Mie said...

Hati mmng kena kental...klu x..separuh jalan ler ko belajar...

Adam Arjuna said...

komposer jugak ko ni rupanya eyh..

multitalented tul...

Lin Creshk said...

salam.
lu memang pandai karang lirik sampai cikgu menangis... syabas bro...... gua cabar lu karang lirik lagu rock...
from rockers
http://cicaktonjeng.blogspot.com/

Rowena Chasez said...

ohh...
u siyesly wat lagu nie??
cam xcye jek..:P

mindbreaking said...

i like this one, mm pn ada lagu sndiri masa kt mrsm dlu...the tragic one bila cikgu yg mengarang lagu tu mati lemas slmatkn anak muridnya..

Qarl said...

statement plagiat ang yg last skali tu

aku kasik

standing ovation!

NichKhun said...

aah la ray.. saya baca pom saya sedey..
saya kan berjiwe seni.. kakakaka
ray cube kau buat satu lagu untuk aku..
nak nanges jugak sama2 ngan kau..
dalam hujan.. mesti best..
hahahaa orang tak tahu kite nanges sebab hujan ade sekali temankan kite..
waaaaaaaaaaaa

SweetyMui2 said...

wahhh..puitis gak lirik..hehehe
lagu time skolah mnengah ke skolah rendah?
:P

AkU said...

aku termasuk aaa beb??

azzaliena suziantie said...

huhu...
gile lah korang buat lagu...
nice one babe :)
hahaha...

aiza said...

ape morning2?
mane susu? biskut kering? nak breakfast nih!!!

ray jiwang!!!! hahahahaha...
ray...cuti ni orang nk gi amik gamba bebanyak...nk ikot?
tapi tolong amik kan gamba..keh3..

AAA Jr said...

nice one! tapi this entry takde gambar laa. huhu. sing it for me. please. hoho.

rAy jR...@...Aliff said...

slyph-

huhuhu...xpe2...lau xsggup nk abiskn stdi, leh tmbah xem agi..extend 1 sem..kakakaka...erkkk...jgn2..haha..

rAy jR...@...Aliff said...

faiz-

uitsss...ang lagi hebat kot...dr segi aspek ape??..erkkk...mcm2 la..hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

mie-

o yeahhh...msti dan wajib kntal...tmbah2 g ble byk gler semut2 merah yg slalu mnggigit...kakakaka

rAy jR...@...Aliff said...

adam-

byk g d0wh..bukan stakat lagu jer..kakaka...masak air pon bleh gak...hahahaa

rAy jR...@...Aliff said...

lin-

uitsss...gua karang lagu black metal bley...av7..bleh kaaa??...ahakz

rAy jR...@...Aliff said...

rowena-

betol d0wh...xtipuuu....hahaha....

rAy jR...@...Aliff said...

mindbreaking-

adehhh....sedih d0wh ckgu slmtkn murid tp jdi mgsa korban lak...smoga dirahmati roh beliau..huhuhu..

mrsm??...ahakz...merindui saat2 ituu...hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

qarl-


kakakaka...erkkk...encik qarl ade mksud tersmbunyi nie..kakaka....

o yeahhh...aku dngaq ckp ang..aku kaji..pastu aku sedaq...thnks 2 mr qarl..o yeahhh....kekekeke

rAy jR...@...Aliff said...

nichkun-

seyes??..kakaka...hmm.tgu la ari ujan..bru wat lagu utk nichkun..kakaka...

okek..deal..jom nyanyi sama2 time hujan..tears under the rain...

o yeahhh....i love it...ahakz

rAy jR...@...Aliff said...

sweety-

hahaha..lgu time skolah mngah...huhuhu...tetiba teringat saat2 itu..huhuuu

rAy jR...@...Aliff said...

aku-


erkkk..xmo msukkan ang...kakaka....

yela2, anhg termsuk la jugak sbb suka mbebel..kakakaka

rAy jR...@...Aliff said...

azzaliena-

giler belum lgi..tp hmpir gler ble hati rase kcewa....miahaha...


uitsss...asal lak cter sal kekecewaan ni..kakakakaka

rAy jR...@...Aliff said...

aiza-

mak aiii...jual mahal tol...morning pon xleh..ok laaaa...gdnyteeee...kakakaka...

seyes???....nk joinnnnn....hahaha...
perghhh...ajak tpi demand tol...yela2,p make up tebal2...leh jadi model..kakakak

rAy jR...@...Aliff said...

AAA Jr-


hahaha...gmbr ade...next entry...hehehe...tenet slow time posting ni..caittt...rugi bayaq..kakaka..

erkkk..nyanyi??..boley2...nti mntak tlg faizal tahir..sedap skyt..hahaha

azzaliena suziantie said...

hahaha..
my mum cakap xbek cite half story..
now why kecewa babe??
hahaha

y@n@ M!B said...

hulaweyy romantiknya terer cipta lagu..huhuhu~
ermm klu u nyanyi depan sy maybe, just maybe la boleh nangis..lalala~ =p

rAy jR...@...Aliff said...

azzaliena-

uitsss...xkcewa..cuma somtimes igt kisah2 lama...hahaha...dulu every sem break de org antr balik..skunk?..huhuhu...smpao abis blajaq pon xdak sapa nk say bubye...huhuhuh..

erkkkk...apakah??..kisah itu sudah tgl knangan..kakaka

rAy jR...@...Aliff said...

yana-

hahaha...kompom nangis r...kakaka...uitsss..xleh2...lau ngis susah lak.,.kne blnja aiskrim lak..kakakaka..org pmpuan susahh nk pjuk lau dh nagissssss....kui3....kakaka

AkU said...

xikhlas la hg nih..
waaaaa...tidak.....T_T

rAy jR...@...Aliff said...

aku-


kakakaka....nk ikhlas ka???..okekk...blnja sushi king....wakakakaka

AkU said...

erk..lu memang TerBAEK la bro...hehhee..

tetibe..

rAy jR...@...Aliff said...

aku-


erkkk...mgmpuuu....kakakkakaka

jejaka anggun said...

sedihnyer lagu tuh....
sedih hingga meruntun jiwa....

AAA Jr said...

haha now you rase ape yang rase if nak posting gambar tapi tenet slow macam toooooottt. hoho.

mahu ray JR sing it for me. request ni

aiza said...

buhbye ray...(dalam hati.."blahblah ray.." )
wakakakak....

ni anggaplaa officially gudbye dr junior ni..
nnt dpt duit LI bak mai ump..nk big apple alien 3!

a t t said...

=)
kenangan dulu2 mmg best kalo ingat2..
tp kagum2..cipta lagu tuh..uhuu~

rAy jR...@...Aliff said...

jejaka-

erkkk...cam xikhlas je...ni sedey pksa nie..kakakak..cisss...ang ati batu mna tau sedey...hak3...

rAy jR...@...Aliff said...

AAA Jr-

kakaka..tenet mahal tp slow...caittt..haha...

erkkk....i malu la nk nyanyi..sore xsedap..kang gempa bumi sape nk tggunggg???.,....waakakakaka

rAy jR...@...Aliff said...

aiza-

mak aiii..kejam d0wh..kakakaka...

bljar rjin2...mkn nasi byk2..jwab kuiz byk2..kakakaka..

erkkk..duit LI petronas skeyt d0wh..nk mkn mcd pon xckupp...huk3...

xpe2..wat part time..kakakaka

rAy jR...@...Aliff said...

att-

o yeahhh..mmg rindu kngan lama..huhuhuhu...

xpe2...bangkit dan bangun laaaa...kakaka...jgn bersedey2...kerna hari esok masih ada...o yeahhhh...kekekee

Mie said...

huhuhu semut merah gak yg menjadi motivasi ko kan utk berjaya

AAA Jr said...

earth quake? oh takpe. but make sure before it did happened you sing it for me first. haha

AAA Jr said...

earth quake? oh takpe. but make sure before it did happened you sing it for me first. haha

AAA Jr said...

earth quake? huhu takpe.but make sure before it did happen you sing it first for me. huhu. baru berbaloi.

rAy jR...@...Aliff said...

mie-


kakaka..o yeahhh..semut merah mbuat diriku lgi sakit ati..kakakakaka

rAy jR...@...Aliff said...

AAA Jr-

perghhh...xmo2...maluuu...wkakaakaka...

tgk tu, smpai 3 komen yg sama....fanatik tol ngn tenet...kakakaka

AAA Jr said...

oke perli. bukan fanatik dah. in love. haha. and you pun jujur. approve semua.

fanatik dengan my comments. hahahahahahahaha. wek 8P

Mie said...

tingtong ko....

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

sad song..

joey said...

lagu khas untuk che'gu yang berusaha mengajar anak murid tak kira di mana sahaja.

hehehe

rAy jR...@...Aliff said...

AAA Jr-

hahaha...o yeahhh...smua kna apprve..kakakaka...

dinner2..hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

Mie-

hahaha...tik tok..?..kakaka

rAy jR...@...Aliff said...

Ritz-

was a long2 time ago...kekekeeke...

rAy jR...@...Aliff said...

joey-

o yeahhh..khas utk mereka...kekekee...

uitssss...lma xdgr kbr..ahakz..

Afzainizam said...

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Sorry RJ Ray aku lambat aku cutiiiii hari pekerja lah...

beb guru itu cekgu... cekgu itu pendidik.. pendidik itu adalah guru kita....

Guru itu bukan lagi lilin
yang menyuluh
sedang diri sendiri
dibiar terbunuh
Bukan juga api pelita
membuat udara berjelaga
semakin kelam
dan mungkin juga padam
di tengah malam
Guru itu bagiku
mentari di siangnya
dan purnama di malamnya
menyuluh dengan cahayanya
bukan dengan apinya
Guru itu menilai
bukan dengan jari dan jelir
tetapi dengan dhamir dan fikir
Guru itu mengajar
bagaimana belajar
menjadi insan terpelajar
sedang dia sendiri tekun mendengar
bukannya cakap berdegar

Gua respect kat lu lah bro... tak sangka ting tong ko pun ade rasa hormat dan sanjung guru ko... aku tabik hormat kay

AAA Jr said...

huhu. alasan. dinner? belanja belanja. hoho. eh dah baik demam? hee

rAy jR...@...Aliff said...

afzaininzam-

hahahaha...xpe2..ang tetap terbaek gk sbb slalu ada dsini..kakakaka...mntap d0wh sjak ang..perghhh...hahahaha

rAy jR...@...Aliff said...

AAA Jr-


demam dh okekk...flue blm..hehehehe...

dinner??..okekk..no prob...kakaka

joey said...

hahaha..baru dapat masuk

hari tu link hilang kat address bar

rAy jR...@...Aliff said...

joey-

uitsss....yaka?...adehhh...save dowh..savee..kakakakaka