Tuesday, March 2, 2010

Laskar Pelangi~

 


Tanpa mimpi, orang seperti kita akan mati. Kita tidak akan mendahului nasib.!!..Ayuh lakukan yang terbaek di sini...Dan kita akan berkelana ke setiap pelusuk mimpi..Biar apapun yang terjadi, kita hidup kerana kita mahu terus bermimpi indah...Dan senyuman akan selalu terpahat diwajah...


Mimpi adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
berlarilah tanpa lelah
sampai engkau meraihnya..


Jika kita ditimpa buah nangka, itu artinya memang nasib kita ditimpa buah nangka. Tidak dapat sedikit pun dielakkan. Dahulu, jauh sebelum kita lahir, Telah tercatat dalam buku kehidupan bahawa kita memang akan ditimpa buah nangka. Perjalanan hidup kita sudah ditentukan sebelum kelahiran kita lagi. Tapi itu tidak bermaksud hidup harus menderita bukan?..Teruskan menjadi sang pemimpi...


Menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia
 
Selamanya... 



~just me

Akulah Sang Pemimpi

32 comments:

k.A said...

moga mimpi jadi kenyataan.

adzMie said...

kenapa semakin lama ko semakin lain???hahaha..entry ko semakin mendalam..muahhaa

Ann said...

ann suke post abng kali nieh=)

a t t said...

jgn mimpi je..kang xseda2 lak..

a.t.O.k.c.o.0.L said...

bru pas mimpi basah ke?

Dino Prince said...

ape ko merepek nie ray...
xkan sbb nak present PD minggu depan ko jd penyajak kut..
slalunye..aku yg wat ayat berbunga bunga cinta nie.. smpailkan ramai org budak xfaham isi tersirat,,,
nie plak ko plak yg wat.. tp ade sedikit la yg aku faham ayat sajak ko tue.. xpe xpe..

Qarl said...

"malam ku bermimpi
hai dgn satu bintang
berkata kata ku dijendela"

hahahaha. tetibe nk karok kat sini plak.

xsalah bermimpi. tp pastikan tetap berpijak di bumi yg nyata

bermimpe ke berimaginasi tuh? ga ga ga

LeeYa said...

thumbs up!
the amazing future belongs to those who believe in the beauty of their dreams.....

marilah kite bermimpi..

::FAIZ FARISH:: said...

Suka lagu Laskar Pelanggi tu.

triple x malaya said...

hidup adalah satu tempat persinggahan,

Primadona69 said...

hari tu...
apsla ko privatekan blog ko?
mcm siyel jek...
;p
btw..
lama x ziarah blog ko...
sekali terjah..
pehh...
ko dah jd..
pemadah cinta yg berjaya..
syabas!

Ms_Mui2 said...

ape plak buah nangka???bagi la cnth coconut ke..heheheh..
laskar pelangi..suke!
no worries,b happy ^^

mohamad 'may' yawmon said...

best apa bermimpi? atleast ada gak pemisah diantara realiti dan fantasi. kalau asyik real jer, bosan gak. =D

redzu said...

mu otak ko...yg tetiba muka aku masok lam blog ko apahal??hahaha..peymes kejapp...wakakakak

tengku_fir21 said...

owwhh...
adakah aku sihat ketika membaca entry ko..???

aku rasa komen-komen aku tiada disini...

*ada aku kisah?teruskan warnakan pelangi

rAy jR...@...Aliff said...

k.A-

errkk...mimpi ko ble lgiii....hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

adzmie-

hahaha....aku makin matang dah ni..wakakaka

rAy jR...@...Aliff said...

ann-

he3....sama r..

rAy jR...@...Aliff said...

att-

uitsss..dh bgun dh ni...hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

atok-

uitsss...lucah d0wh..hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

dino-

oitt..ayat dlm buku maaa..hahaha...aku copy paste sudeeyyy..hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

qarl-

ehem..kta tgk sapa yg hebat berkarok..hahhaha...cabar gua lau brani...hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

leeya-

perghhh...hang dh jadi doktor falsafah skunk ni ekk..hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

faiz-

aku jga mnyukainya....sagtttt..hehe

rAy jR...@...Aliff said...

triple x malaya-

singgah sekejap..tp keindahan selamanya....erkk..apakah ituuu...hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

prima-

hang xsuka tgk aku insaf ka??hang nk tgk aku kna bakaQ hidup2 kaaa?..hahahha

rAy jR...@...Aliff said...

ms_mui2-

cocnut?...erkkk...bole kot..hahaha...yeah, gua suka juga lagu ini..hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

mohamad-

haha..yaaa..betoll...

rAy jR...@...Aliff said...

redzu-

femes sekejap maaa..hahahah

rAy jR...@...Aliff said...

tengku-

oittt..dlm tu weiii...aku xpaham dlm2 ni..hahahhaa

AkU said...

pok cik..ko sihat x nih??
ko nak aku drive an ko ke klinik..
..hehhe..jk..jk..
pening jap bce entry ko..*************...

rAy jR...@...Aliff said...

aku-

hahaha..blajaQ ABC dulu...hahaha