Friday, January 15, 2010

Kapal Karam

You just need to believe
One day, it will come true
One day
-Aliff-

Title : The greatest event
Music : Just dance
Location : Waterpark



Tolong..!..Tolong..!..Selamatkan kapal karam..Arghhh..!!
Argghhh..kapten, dayung cepattt..Ombak datang...!!..Tidakkkk..!


3 jam aku jerit2 mcm jimbek kt waterpark tu..main pelampung tapi action melampau2..budak2 pun terngaga mulut tgk aku jerit2...Adehh, sakit perut aku..hahaha...Errkkk, aku xmo crita byk2...sakit pinggang aku ni aktif sgt men air..wakakaka..



*p/s : bukan aku jerit sorg2...lebih 10 mulut menjerit2 mntak tlg..
*p/s : Kedalaman air cuma 1.5 meter..
*p/s : Plampung mbuatkn air trsa dlam..Pdahal klw bdiri air smpai pras dagu.wakaka

***Aku berbaju hijau...



its me and always me :


rAy jR..@..Aliff

YM aku : backyardproperty@yahoo.com

44 comments:

SieRRa183 said...

hoho!! men air tr jerit2...
bdak2...bese la tu...hehe!!
x de yg trkorban ke??

izandaughtersalleh said...

apasal nampak tiak je? muahahaha

bOyFeiZ said...

hahaha..well kita serupa..menjerit tu utk release tensen kan..*kaber2.. hak3

p/s: hanyut di lautan asmara..tettt!! wakakaka

Hans said...

kt mn ray ? nk a ah .. haha ..

AkU said...

erk~~
hahha..
aku nk jadi mulut lngkang jap..
hahahhaha..
pe barang jerit2??
ngehhh~~
okok..jadi budak innocent blk..
erk~~
best ke??

e. indah said...

You just need to believe
One day, it will come true
One day

**like that




but sumtime when we have to wait n wait, n keep waiting, it lost hope to believing ...

Dairy Farisya said...

Amboi...main air sakan ko ek. Aku tau sume org terngaga tgk ko. Ko kn suke mencapap.. hahahhaha

Ejay said...

ko main air berbaju...?
~hurrmm

tengku_fir21 said...

marilah kita pergi mandi manda di kawasan banjir
wakakaa
oppssss....
salah...



*si baju hijau..lalala

PinQib said...

haha..
ko ni.,
klu aku kompem lemas.
ada ke orang lemas kat sana.??




lakhnat??
hehe

░♥si lampu neon♥░ said...

aku macam jeles je..aku pun nak gak main kelepak kelepuk dalam airrr muuuu

::FAIZ FARISH:: said...

Haha, macam kanak2 riang rebina...

i'msosupernotcool said...

gambang waterpark?

lame da aku x men air..

y@n@ M!B said...

hahaha..sapa2 pon akn ternganga tgk aksi2 'nakal' anda..;p

k.A said...

wow.maju gak kuantan pon dah ada waterpark

rAy jR...@...Aliff said...

siera-

final yer..bse r tu..mencipta kenangan utk dikenang dimasa hdapan..wakakaka..skema dowh ayat..hehe..

erkk..xde lg yg tkorban stakat ni..haha

rAy jR...@...Aliff said...

izan-

sebbb....muka tgah high..muka menjerit2 yg mbuatkan blogger bleh ttp..hahahaha

rAy jR...@...Aliff said...

boyfeiz-

uitsss..yaaa..btol2..release tens..hahaha..

lautan asmara?....suci dlm debu??...wakakaka

rAy jR...@...Aliff said...

hans-

15minit dr katil aku..wakakka..sila la dtg..hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

aku-

sgt2 bestttttt...rugi ko xjoin..hahaha...

pe brg jerit2?..barang2 runcit laa...wakakaka

rAy jR...@...Aliff said...

e.indah-

i do understand..but...i just keep on believeing it..bcause dats wat keeps me going and move forward..if not, i will eventually knocked down and lost without hope...

rAy jR...@...Aliff said...

dairy-

wakakaka.,,,,rugi xpg..sape soh ddk bilik wat lemak je..hahahaha

rAy jR...@...Aliff said...

ejay-

sbb sume org berbaju..lau aku bukak t, koyak mulut diorg terngaga..susah la camni..wkakakaakaka

rAy jR...@...Aliff said...

tengku-

haaa..marilah..main banjir pon best gak..hahahaa..cisss..bnjir2 aku xmen..roti canai banjir aku nak..hahaha..

rAy jR...@...Aliff said...

pinQib-

haha...jgn lemas dowh..t aku ajar BERENANG..hahaha..kompom xlmas..wakakka....

rAy jR...@...Aliff said...

si lampu neon-

uitsss.jgn dijelesi..nanti makan ati..haha..jom join aku skali next time..aku blnja tket msuk..hahaha..

erkkk...jgn tagih2 plak..hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

faiz-

hehe..mentally retarded kot..sbb main byk sgt air..pastu minum2 air kolam..uwekkk..hahahahha

rAy jR...@...Aliff said...

im supernotcool-

cisss..aku pelawa xmo dtg..nk aku antar kad jemputan kaa??..hahaha...

erkkk...abis air paip masa mndi tu pa?..owhh...ok2..aku paham..wkakakaka

rAy jR...@...Aliff said...

yana-

hahaha...erkkk, yg "nakal" tu xbleh tnjuk kt waterpark..danger2!!!..hahahaha

rAy jR...@...Aliff said...

k.A-

caitt..hang mo kna tampaQ org ktn kaa??..hahaha..caitt..p bwat asemen..hahaha

Qarl said...

ha ha ha

sukakan main air?

ha ha ha

AkU said...

ekr~~brabg runcit..
ish..ish..lucah tol..
hahha..

ceh~~ko xajk..hampeh!!

Afzainizam said...

salam dari kami http:/firestartingautomobil.blogspot.com

ooooiiiii.... main air puas-puas.... nasib baik ko pakai pelampong tu.... kalau ko berendam lelama kat dalam air tu pastinya kecut ko punya telur...

oooppsss .... best-best ko mainlah ....

rAy jR...@...Aliff said...

Qarl-

uitsss..best d0wh men air.hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

aku-

haha..jom2...aku dh ajak dh ni..hahaha

rAy jR...@...Aliff said...

afzainizam-

uitsss..kcut?hahaha..xkot..aku panaskn sambil dlm air..hahaha..erkkk

AkU said...

ko memang an..dah pegi baru nak ajk..huh!!
lalallala~~

rAy jR...@...Aliff said...

aku-

hahaha...len kali bleh pg lg..xkn lari waterpark tu..hahha

tengku_fir21 said...

huhuhu....
gue breakfast roti canai tsunami hari nie...
hahaha...


*ko jgn menjerit masa dilambung ombak blh tk...

rAy jR...@...Aliff said...

tengku-


cisss..aku xsuka brkfast...hahaha..lunch pun nk skip jgk..erkk..motif?..saja2..hahaha

who am i said...

Jom main air sambil byr bil air...

rAy jR...@...Aliff said...

who am i-


erkk...mybe not bil air..mybe bil mhkmah kot..ahakz...


lalalala...erkkk...xkot..aku sdah tdak bprasaan sperti dulu...makanya, no feeling at all...ikut angin bai..ikut angin..wakakakaka

Afzainizam said...

Sembah Takziah Atas Kemangkatan
DYMM Sultan Johor
Menyembahkan ucapan takziah dan rasa dukacita yang teramat sangat ke atas kaum kerabat Di Raja Negeri Johor di atas kemangkatan
DYMM Sultan Mahmud Iskandar Alhaj Ibni Al-Marhum Sultan Ismail.

Justeru, sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah ke atas roh Almarhum dan semoga dihimpunkan bersama orang-orang yang soleh – Al-Fatihah.
AL FATIHAH
(1)
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[2]
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
[3]
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[4]
Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
[5]
Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
[6]
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
[7]
Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.

AMIN
Salam tulus ikhlas dari kami

Warga Johor http://firestartingautomobil.blogspot.com

Tiga keadaan menghadiahkan bacaan al-Quran kepada si mati:
1- Apabila seseorang itu membaca al-Quran kemudian berdoa kepada Allah supaya si mati itu diampuni dan dirahmati insya-Allah diterima Allah, seperti mana seseorang itu bertawasul dengan amalan-amalan soleh.
Tidak harus menolak manfaat doa selepas bacaan al-Quran kepada si mati.
2- Membaca al-Quran kemudian berdoa supaya Allah menghadiahkan pahala bacaan al-Quran itu kepada si mati. berkata Ibn Solah: “Harus meyakini manfaatnya kepada si mati supaya dikurniakan Allah kepada si mati pahala bacaan seperti mana pahala bacaan yang diperolehi oleh hamba yang hidup.”
3- Membaca al-Quran dari awal diniatkan kepada si mati, maka pahalanya akan sampai kepada si mati dengan izin Allah s.w.t.
Berkata Abu Abdullah al-Ubay: “Jika dibaca al-Quran dari mula sudah diniatkan untuk dihadiahkan kepada si mati akan sampai seperti mana yang diniatkan, seperti pahala sedekah dan doa.”
Imam Ibn Rusyd di dalam Nawazil pula menyebut: “Jika seseorang itu membaca al-Quran kemudian di hadiahkan kepada si mati harus dan si mati akan peroleh pahala dan manfaatnya”

rAy jR...@...Aliff said...

afzainizam-

semoga dicucuri rahmat...