Chemical Engineers







Tugas seorang jurutera kimia bukanlah mudah.
Apatah lagi apabila berhadapan dengan masalah yang perlukan penyelesaian yang pantas.

Aku kini menuntut di tahun yang ke-3 jurusan kejuruteraan kimia (teknologi gas). Ada lagi setahun setengah sebelum aku melangakh ke alam pekerjaan yang tetap. Sepanjang 3 tahun aku berada di universiti mengambil jurusan ini, aku berasa terseksa..huhu..terlalu banyak yang perlu dimasukkan & ditepukan di dalam otak..

Namun, masa mengatasi segalanya..walaupun terasa berat beban untuk dipikul,aku berasa seronok & gembira sepanjang aku disini..banyak jugak lah aktiviti yang disertai..Kita Enjoy!!!..haha..

Gambar-gambar ni diambil semasa aku & rakan-rakanku sedang "mengoperasikan' pilot plan & menyelesaikan permasalahan..memang meletihkan tapi seronok bermain dengan alat-alat yang berskala besar...Seperti terasa berada di dalam pelantar...tapi memang amali dalam "Pilot Plan" ala 'factory' pun..

Banyak alat yang perlu dipelajari..cukup mantap!!...Setiap hari rabu, pukul 8-11 malam...3 jam setiap minggu.itupun amat tidak mencukupi..kebiasaannya sementara menunggu data dikumpulkan, sesi gelak-ketawa,gosip2 & etc memainkan peranan..haha...meriah2!!

Tahun hadapan, alatan GAS & pipe-pipe gas pulak menunggu masa untuk dioperasikan.....So, kita tunggu..Dengan Izin Nya...

Comments

ikinluvbear said…
hehe....
cam best je dok kat pilot plan tu...
x sbar rsenyew...

Popular posts from this blog

Sajak untukmu bumiku yang hijau..

Tumbuk Kau..

Kemut-kemut