My Gas Family





Ni la kenangan2 family gas aku..
Sudah hampir 3 tahun kami bersama dalam satu kelas & kuliah. Setakat ini semuanya ok2..
no bad things happens among us all..Gaduh2 kecik tue perkara biasa la..remaja..but overall is ok..

Hidup dalam satu kelas selama 4 tahun bukanlah perkara yang mudah..sudah hampir 3 tahun kami bersama..Kadang2 perasaan marah menguasai diri..Tapi bila difikirkan semula, sikap toleransi & tolak ansur amatlah penting..Jangan lah kita asyik mementingkan diri sendiri sehingga menyakitkan hati orang lain..

Sebagai manusia, kita tidak lari dari melakukan kesilapan..Oleh yang demikian, janganlah terlalu asyik mencari kesalahan orang lain..cukuplah sekadar memperbaiki diri kita sendiri..Aku sedar yang mulut manusia ini merupakan senjata yang amat tajam sekali..Kerana mulut badan binasa.
Pengajaran yang amat berharga sekali bagiku adalah menjaga kata2...janganlah kita asyik mengata orang..mengutuk orang...cukuplah sekadar kita mentuturkan benda yang baik..Aku bukanlah seorang yang berperibadi baik seperti itu..Tapi aku berusaha untuk tidak memburukkan orang lain walaupun kadang2 terasa ianya menjadi kebiasaan... Sesungguhnya hidup kita tidak lama...Perbanyakkanlah benda2 yang baik berbanding keburukan...

Untuk bercerita lebih lanjut mengenai family gas aku ni xbleh lagi la..Why??sebabnya kenangan2 ini semua harus disimpan sehingga graduate nanti..baru best..hehehe..


Comments

ikinluvbear said…
samerrr...
we r gas family....

Popular posts from this blog

Sajak untukmu bumiku yang hijau..

Tumbuk Kau..

Kemut-kemut