Tuesday, September 23, 2008

Liku-Liku hidupku


Namaku ray.....ibu & ayahku orang biasa...maka dengan itu akupun orang biasa la..haha...

10 tahun lepas belajar di kampung halamanku..Two Are Run..then pindah2 skolah..
smpailah saat ini aku berada di negeri Pahang..
Pergh...jauh perjalanan hidupku..banyak dugaan, pahit-manis,suka-duka & macam2 lagi la..

Sungguh banyak dugaan dalam liku-liku hidupku...ntahla..mungkin aku harus banyakkan bersabar & selalu ingat pada yang Satu..Maha pencipta..

Amik jurusan kejuruteraan kimia (teknologi gas), ijazah sarjana muda di Universiti Malaysia Pahang (UMP) yang dahulunya dikenali sebagai KUKTEM..Sudah hampir 3 tahun aku berada disini..Selebihnya,,ada lagi setahun setengah..Perjalananku masih jauh..

Semakin hari semakinku sedar yang kehidupan di UMP tidaklah semudah kehidupanku waktu di MRSM & matrik dahulu...jauh perbedaannya...dari semua sudut, pensyarah, aktiviti2,perkuliahan,disiplin dan juga rakan2..

Apabila bercakap mengenai rakan2, teringat aku pada rakan2 lamaku yang sangat setia sehingga kini..Hasrul,kusmadi,budin..(rakan sekolah rendah)...& juga Geo,isaac,welzan & Trevor
(rakan MRSM & Matrik)....kemudian aku berpaling pada kehidupan aku sekarang..hurmmm...
Well, aku enjoy dengan hidupku...hehe..

Rintangan hidupku dihadapan masih lagi banyak yang belum ditempuhi..ntahlah...aku harus kuatkan semangat untuk terus maju ke depan...hanya satu impianku...satu sahaja...dari dahulu hingga sekarang....biarlah ianya terus menjadi rahsia..hanya aku yang tahu...
Bila aku sudah mencapai impian itu....hidupku telah sempurna dalam pendefinisian aku sendiri...

2 comments:

tReVOr said...

weiii...lpa kwn da ko nih..
brubah la weii...
hahaha.....pg gym ko skang??
nak ngorat sepa??fasha sandha??
p inul ngam la ngan ko..
hahahaha..
by da way...mcm ak sorg ja yg komen nih...npa??
kurg sambutan ka??hakahakahakahak..
ko p la advrtise ktpaper..bia org rmai tau ko da blog..
hahahah

Ray Jr said...

hahaha...biadap...
rmai yg komen..hidden..hahaa..
ko 2 yg lupa mber...huhu